A jól elkészített banner általában egyszerű és figyelemfelkeltő. Feladata, hogy megragadja a látogató tekintetét, és 3-5 másodpercig meg is tartsa. Ezért kell tervezésénél körültekintőnek lennünk.
Legtöbb esetben a bannernek ki kell emelkednie a weboldal grafikai megjelenéséből. A bannereket az animálásuk teszik igazán hatásos eszközzé. Néha az animáció segít a banner üzenetének közvetítésében, nem csak a figyelemfelkeltésbe.
Animált banner tervezésénél számoljuk 3 másodperces időhatárral, de semmiképp ne haladja meg az 5 másodpercet. Ügyeljünk a figyelem felkeltésére már az első képkockánál is! Legyen ez is tartalmas és értelmes, hiszen az animált GIF bannerek lejátszása az Internet böngészőprogramokban letilthatóak (szemben a Flash bannerekkel), így ebben az esetben a látogató látja a teljes animációt.
Ha szövegünk olvasása több mint 2 másodpercig tart, írjunk rövidebbet. Szövegünk legyen tömör, könnyen olvasható. Ne használjuk 14 betűméretnél kisebb szöveget.
Flashes bannereknél szebb animációkat, interaktív elemeket, multimédiát is alkalmazhatunk. Hátránya a plug-in-nektől való függés, illetve bonyolultabb animációknál a processzor használat. Sajnos sok portáltulajdonos egyszerre több, animációval elkészített flash bannert helyez el egy időben a honlapján, és gyengébb számítógépek leterhelődnek a néha 4-5-6, egy időben lejátszandó animációtól. Ilyenkor a látogató egy negatív élménnyel gazdagabban távozik az oldalról.
A bannerek szabványos méreteiről a www.iab.net honlapról kaphatunk tájékoztatást. Az általános 468 x 60 képpont nagyságú animált bannerek mérete 15-17 KB.