Nemrégiben írtam arról, hogy meg kell értenünk, hogy a weboldalt nem magunknak készítjük, hanem látogatóinknak. Természetesen ez nem csak az írásos tartalomra vonatkozik, hanem a szerkezetre, navigációra, és a letölthető tartalmakra.
Olyan feltételeket kell szabnunk, amelyeket látogatóink is tudnak teljesíteni. Gyakori hibának találom, hogy szolgáltató cégek a látogatóiknak letölthető megrendelőlapjaikat MS Word formátumban teszi elérhetővé. Nem is értem, hogy várhatják el, hogy mindenkinek legyen Office alkalmazása több tízezer forint értékben. Akkor inkább használjuk az rtf formátumot.
Ha igazán igényesen akarjuk kiszolgálni az ügyfeleinket készítsük pdf dokumentumokat. A megnyitásához ingyenes szoftvert használhat bárki (bármilyen platformon), és úgy tudunk képeket, linkeket felhasználni benne, hogy biztosak lehetünk abban, hogy látogatóink is ugyanazt látják, amit elkészítettünk.
Olyan extrákról nem is beszélve, mint a dokumentumokon belüli könyvjelzők, és a tartalomjegyzék.
És a közhiedelemmel ellentétben: a rendesen elkészített pdf megrendelőlapok mezői számítógéppel kitölthetőek és nyomtathatók (de nem elmenthetőek).