Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wp-pagenavi domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/lgfhu/connectad.dns-studio.hu/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/lgfhu/connectad.dns-studio.hu/wp-includes/functions.php on line 6114
Az Interaktivitásról - ConnectAD

Az Interaktivitásról

Publikálva:

Ahogy már irtunk róla, a honlapokat rendszerezni tudjuk szerkezetük és tartalmuk szerint. A szerkezet kiválasztása előtt az is el kell döntenünk, hogy milyen interaktív kommunikációt szeretnénk folytatni látogatóinkkal, mik a célkitűzéseink.

A következő ábrával szeretném szemléltetni az interaktív kapcsolatok három fő formáját a weben. Természetesen itt is (mint a szerkezetek taglalásánál) vannak keveredések és új megoldások.

Portálok

A látogató elsődleges célja a szolgáltatótól független információszerzés, ezért magával az oldal üzemeltetőjével szinte nincs is kommunikáció (Hírek olvasása után ritkán szoktunk levelet írni a szerkesztőségnek, a cikkeket viszont kinyomtathatjuk, vagy tovább küldhetjük).

Az interaktivitás fontos eszköze itt a kereshetőség. Egy portál oldal célja, hogy (általában egy témakörben) gyorsan közöljön naprakész információt, és legyen kereshető archívuma.

Az interaktivitás harmadik fő vonala a portál témaköréhez kapcsolódó közösség, általában Fórum formájában. (Már írtam arról, hogy miért lehet jó és fontos egy közösség fenntartása)

A szolgáltató általában elérhetővé tesz letöltéseket is, de itt nem saját kiadású/fejlesztésű anyagokról van szó, hanem az Interneten fellelhető anyagok vannak egybegyűjtve (néha csak linkek formájában). Példa: Origo.hu szoftverbázis.

Általános funkció a Hírlevél, néha a portálon fellelhető témakörönként külön-külön is.

Céges honlapok

Az interaktivitás fő célja, hogy egy adott termékcsoportról vagy szolgáltatásról a látogató igényei alapján gyors és pontos információt adjunk. Ezeket a feladatokat a tájékoztatáson kívül a jó ügyfélkapcsolat révén tehetjük meg. (Az ügyfélkapcsolatról is írtam már részletesebben)

A jó ügyfélkapcsolat biztosítása segíti a termék/szolgáltatás értékesítését.

Az oldalon általában találhatunk saját fejlesztésű letöltéseket is, mint például szoftverek ingyenes frissítései, dokumentációk.

Általános funkció a Hírlevél, amiben a céggel kapcsolatos hírek, és új
termékekről/fejlesztésekről kapunk tájékoztatást.

Termékbemutató oldal

Ezek azok a speciális oldalak (termékbemutató / brand site/ landing page) általában egy termékre vagy rendezvényre, illetve annak promóciójára összpontosít. Az általános termékleírások mellett fontos a multimédia megjelenése. Mivel a látogató is célirányosan érdeklődik egy termék, egy rendezvény után, nyugodtan szolgáltathatunk nagyobb mennyiségű információt, letölthető multimédiát.

A cégadatok általában terméknél a gyártóra összpontosít és nem a forgalmazókra. Mivel ezek az oldalak lehetnek egy céges honlap aloldal is, általában a pontosabb információkat a főoldalon találhatjuk meg.

Ritkán találkozhatunk Hírlevéllel is, amiben a termékcsoport bálozásairól, rendezvények műsorairól kaphatunk információkat.t.