Lássuk hát, mik az online marketing előnyei, hátrányai. Valószínűleg a szokványos meghatározásokat már mindenki ismeri, de ami miatt Magyarországon sok vállalkozás számára fontos lehet, az kétségkívül az Internetes megjelenés költséghatékony volta.
Annak ellenére, hogy az online marketing milyen lehetőségekkel bír, Magyarországon még csak most jött el annak az időszaknak a vége, amikor még csak az a fontos, hogy megjelenjen egy-egy cég a weben. Ezen túl sok csodálkozni való nincs, hiszen még Internetes kultúránk is csak most van kialakulóban. Egy ilyen helyzetben az Amerikában íródott marketing könyvekkel nem túl sokra megy az ember.
Sajnos sokan úgy gondolkodnak a Webről, hogy egy aranybánya, hiszen kevés pénzbefektetéssel százezreket és milliókat lehet majd keresni. Ez természetesen nem igaz, illetve a kisvállalkozóknak nem ebből a szempontból kell megközelíteni a dolgot.
Az internetes kommunikáció egésze (és nem csak a saját honlapunk) alkalmas arra, hogy hatékonyan és költség kímélően jelenjünk meg a piacon. Tehát semmiképp sem szabad azt elvárnunk a webtől, hogy ömleni fog a pénz a bankszámlánkra. A vállalat külső és belső kommunikációját tudja úgy segíteni, hogy azzal elsősorban költségeinket tudjuk a minimálisra fordítani, mint pl. ügyfélszolgálati költségek.
Ezek után már csak rajtunk áll, hogy ez a kommunikációt, hogyan hasznosítjuk, és ennek felhasználásával tudunk nyereségeket elérni, mint pl. több megrendelés.
Melyek az online marketing feladatai?
- Tevékenységünk, hivatásunk kommunikálása
- Bevezessük cégünket a köztudatba
- Új piaci lehetőségeket ad
- Kapcsolatot teremt az ügyfelekkel
- Összekapcsolhatjuk más marketinges eszközeinkkel