Berekhelyi Nárcisz: Küldj egy mailt !

Publikálva:

A technológia fejlődésével egyetemben kommunikációs szokásaink is megváltoztak. Utcán nagyközönség előtt beszéljük meg magánéletünket és üzleti találkozóinkat, kérdéseinket pedig egy telefonhívás helyett e-mailben tesszük fel partnereinknek.
Mindezek mellett az e-mail az egyik legelterjedtebb eszköze az üzleti kapcsolatok kiépítésének, az információ terjesztésének. Miközben naponta legalább 10-15 kéretlen elektronikus levelet törlök ki a postaládámból, elgondolkodtam, vajon tényleg igaza van-e a marketinges szakembereknek ebben a témában?

A kéretlen reklámok, hír levelek és kedves kollégáink által a céges levelező listákra továbbított jópofa dolgok, képek között folyamatosan keresni kell az érdemi információkat, melyek segítik a napi munkát és valós híreteket tartalmaznak.
A Tárgy vagy Subject mező kitöltésével manapság már megbarátkoztunk, és meg is tanultuk használni őket, hiszen tudjuk, a feladó után a címsor alapján döntik el a címzettek a levelek elolvasásának sorrendjét.

Az általánosan használt e-mail címkére (úgymint info@cégnév.hu, vagy jobs@cegnev.hu) naponta tömegével érkeznek ismeretlen cégek bemutatkozó levelei, kéretlen reklámok, sőt, kihasználva például a honlapon megjelent álláshirdetéseket, a Tárgy mezőben a meghirdetett pozíció megjelölésével mellékletként kellemes vírusokat, és más kéretlen ám annál ragaszkodóbb alkalmazásokat kaphat az informatikában talán kevésbé járatos titkárnő vagy HR szakember. A kéretlen és tartalmatlan cégbemutatkozó levelek, illetve kisebb Bt-k által a jobs@cégnév.hu email címekre érkező ajánlatok pontosan az ellenkező hatást váltják ki leendő vagy tervezett üzleti partnereinkből. Bosszankodva meredhetnek a képernyőjükre, hiszen a várt fontos info helyett nagyméretű PowerPoint (!) prezentációk lassítják az email forgalmat, és a Tisztelt Hölgyem/Uram megszólítás után már tovább sem olvassák a levelet.

Kérnék minden céget arra, gondolkodjon el, mielőtt a fent említett vagy hasonló új ügyfélszerzési politikát alkalmazza! A levele olvasatlanul marad, ha azonnal nem is kerül a törölt üzenetek közé, a sablonos megszólítás az olvasó számára egyértelművé teszi, hogy levele kéretlen reklámfogás, ezért tovább sem olvassa azt.
Napi e-mail forgalmunk csendesebb napokon is kb. 15-25 levél/nap körül mozog, vajon mennyi az esélye annak, hogy ezeket az üzeneteket a nap végén újra olvassuk, a prezentációt végig böngésszük, és pozitívan reagálunk egy személytelen megkeresésre?

Én úgy gondolom, a Hírlevelek tökéletesebb elérést, pontos ügyfél adatbázist és jól célzott kommunikációt tesznek lehetővé, olyan célközönség felé, akik fogékonyak is üzeneteinkre, és jó érzéssel nyugtázzák tevékenységünket a helyett, hogy akadályoztatva éreznék magukat a napi munkavégzésben.

Példa:
Tisztelt Hölgyem/Uram,
Kérem, ha ideje engedi, olvassa át az XYZ Tanácsadó Kft. bemutatkozó anyagát. Nagyon örülnék neki, ha valamelyik keresésükkor lehetőséget kaphatnék egy személyes bemutatkozásra és a pozíció részleteinek ismeretében konkrét ajánlattételre.
Ha megengedi, 1-2 nap múlva keresni fogom telefonon, hogy megbeszéljük, lát-e lehetőséget a jövőbeni együttműködésre.
Üdvözlettel,