Ha úgy határozunk, hogy megjelenünk a weben, el kell fogadnunk, a honlapunk koránt sem a mi magánügyünk. Azért, mert mi üzemeljük honlapunkat, nem tehetünk meg mindent, ami nekünk tetszik. Olyan tartalmat kell létrehoznunk, amiért bátran mertjük vállalni a felelősséget.
Azok a cégek, akik online marketingbe kezdenek, a saját piacukat (én inkább közösségnek hívnám) célozza meg. Velük kommunikál, nekik értékesít, és valamilyen szinten őket kell, hogy összefogja. A legnépszerűbb eszköz ehhez a Fórum üzemeltetése, mert itt a közösség tagjai közvetlenül egymással is tarthatják a kapcsolatot.
Ha az a célunk, hogy egy ilyen közösséget nem csak hogy létrehozzunk, hanem meg is tartsunk, oda kell figyelni arra, mit “csinálunk“ a weben. Az, hogy honlapunkon megjelenő cikkekért felelősek vagyunk, az “természetes”, de ennek a felelősségtudatnak a cég teljes kommunikációjában meg kell jelennie.
Nagy visszatetszés kelthet pl. ha a cégen belül egy-két kollega a internetes becenevét (nick-jét) használja a céges levelezésben is. Sajnos előfordul, hogy ugyan ezzel az e-mail címmel / nick névvel más fórumokon vagy levelező listán meg nem engedhetően viselkednek. Mindenképp ragaszkodjunk ahhoz, hogy minden munkatársunk ketté tudja választani a magánéletét a munkájától, és ha már munkaidőben internetezik, legalább ne a céges e-mail címet feltüntetve intézze magánéletét.
Az általános felelősségteljes viselkedést sajnos sokan nem gondolják komolyan. Legfontosabbnak az olyan problémákat tartom, amikor egy külföldi cég vagy márkaképviselet lealacsonyító minőségű honlappal jelentkezik. Ezeknek a cégeknek kellene leginkább megérteniük, hogy ők, ha kizárólagos viszonteladói egy-egy terméknek, milyen fontos, hogy az Interneten ugyanazt (ha nem jobb) minőséget produkáljanak, mint külföldi társuk. Sajnos nagyon sok világmárkát képviselő cégnek kritikán aluli a weboldala, és egy honlappal el is intézik az online kommunikációt.