Online stratégiánk sikerességének kulcsa az állandó, interaktív és emberi kommunikáció. Fontosnak tartom az “emberi” tulajdonságot, és hogy az ügyféllel való kommunikációt ne egy nyűgnek érezzük, amit különféle automatizált módszerekkel egy tollvonással elintézhetünk. Nagy cégeknél, ahol hatalmas összegeket emészt fel az ügyfélszolgálat fenntartása, ez természetesen fontos, de én most nem róluk írnék.
A piacunk kiépítése mellett (és után), ennek a piacnak a megtartása, karbantartása a fő feladatunk. Meg kell értenünk, hogy a látogatóink kerestek meg minket, és ez fontos dolog. Ahhoz, hogy fenntartsuk érdeklődésüket irántunk, folyamatos, érthető, és kulturált párbeszédet kell folytatnunk.
Az Interneten folytatott kommunikáció nem váltja le a már megszokott módszereket, hanem kiegészítik egymást, éppen ezért mindenre fel kell készülnünk. Annak ellenére, hogy honlapunkon minden információt megtalálhatnak a látogatók, biztosítsuk, hogy telefonon, faxon is el tudjanak érni minket. Ne hagyjuk ki az “embert“ a kommunikációból. (Az én rémálmom, hogy valamit nem találok meg egy honlapon, és még a telefon túloldalán is egy automatával találkozom). Ami nekünk a legjobb megoldásnak tűnik, az nem biztos, hogy a látogatóknak is az lesz.
Legjobb eszköz a folyamos kommunikációra a Hírlevél üzemeltetése. Kis- és középvállalkozásoknál mindenképp jelöljünk ki valakit, aki foglalkozik a hírlevéllel.