Eset-tanulmány: A memória-javító e-mail üzenet

Publikálva:

Egyik előző írásomban a kéretlen elektronikus levelek okozta kellemetlenségekről írtam. Természetesen az e-mail marketing körültekintő és tudatos használata segíti az üzleti kapcsolatok kialakulását, megerősödését.

Az ide vonatkozó aranyszabályt egyik kedvenc online marketinggel foglalkozó portálomon találtam meg, kifejezetten jó megfogalmazásban:
„E-mail marketing… azon tevékenység, ahol az e-mailt a folyamatos kapcsolattartás eszközeként, mintegy emlékeztetőként használjuk azokkal, akikkel már kialakult kapcsolatunk van – legyen az múltbeli, jelenlegi vagy éppen jövendő ügyfelünk, kollégáink vagy viszonteladóink esetleg barátaink, családtagjaink.”

Jó példa erre egyik partner-cégünk, akikkel a nyár folyamán kerültünk kapcsolatba. Jó partneri viszony alakult ki közöttünk, ám „üzletre” nem került sor. Mit is várhatnánk ilyenkor, minthogy a kapcsolat leépül magától, 2 hónap után már arra sem emlékszünk, mi volt a cég neve. Én is hasonló végeredményt vártam.

Aztán pár hét múlva e-mail érkezett a cég képviselőjétől, miszerint szabadságra mennek, elérhetőségük ez idő alatt ez és ez, a felmerülő kérdéseinkkel forduljunk XY-hoz az alábbi telefonszámon. Már éppen kezdtem elfelejteni őket, amikor a postaládámban találtam a levelet, mely felfrissítette memóriámat és felidézte közös tevékenységünket.
Elmosolyodtam: aki profi az profi, a kapcsolattartás és ügyfélkezelés szintjén is.

Újabb sok hét telt el, a szituáció hasonló, memóriámban egyre inkább elhalványultak az említett partnercég emlékei, amikor újabb emailt kaptam: a cég egyik vezetője keresett jó gazdát eladó, ma már antiknak minősülő bakelit lemezjátszójának. Természetesen a levél úgy kezdődött: „Elnézést, ha levelemmel zavarom…”
A fenti történet, (és főleg az, hogy most erről írok!) igazolni látszik, hogy az e-mail az egyik legalkalmasabb eszköz arra, hogy mindig „szem előtt legyünk” anélkül, hogy partnereinket rossz időben rossz helyen esetleg számukra teljesen fölöslegesnek tűnő dolgokkal/üzenetekkel zavarnánk.

Hogy az említett cég tudatosan alkalmazta-e az e-mail küldést, mint marketing eszközt, vagy csak ösztönösen használta ki az internet adta lehetőségeket, nem tudhatom, de egy biztos: Nálam bejött!