Mielőtt honlapunk navigációját és szerkezetét szeretnénk kialakítani, azt kell átgondolnunk, hogy a célközönségünk milyen felületen érezné magát a legjobban. Én három nagyobb csoportra osztom a honlapokat: un. céges honlap, portál, “design” oldal.
Céges honlap: Cégek mutatják be magukat és szolgáltatásaikat. Itt általában kevesebb információhoz egyszerűbb, cégarculati design párosul, jól használható navigációs rendszerrel. Cél a cég bemutatása, kapcsolat kialakítása.
Portál oldalak: A portál oldalaknál már fontosabb szerepet játszhat a design, de a hangsúly a sok információ átadásán és rendszerezésén van. A rendszerezettség miatt a legegyszerűbb navigációs rendszert kell használni.
Design oldal: Egyedi design és hangulati elemek. Nem gond, ha a navigáció játékos formában jelenik meg. Multimédiás anyagok segítségével tudhatunk meg több információt. Speciális termék bemutatása, filmbemutatók, művészeti oldalak, márkaépítés.
Természetesen, ezek csak a fő irányok, vannak keveredések is. Honlap építés előtt gondoljuk át, hogy mit, és milyen formában szeretnénk tálalni. Ha nem tudunk magunktól dönteni, illetve speciális szolgáltatásokkal/termékekkel szeretnénk megjelenni a weben, mindenképp kérjük szakember segítségét.